piątek, 16 czerwca 2017

"Lato Eden" Liz Flanagan [recenzja książki]



Ok, przyznaję się, po "Lato Eden" sięgnęłam przez okładkę. Zakochałam się w niej, gdy tylko ją zobaczyłam. Dopiero, gdy miałam ją w rękach dowiedziałam się o czym opowiada. Jesteście ciekawi czy treść zachwyciła mnie tak jak wygląd zewnętrzny tej książki?

Jess i Eden to najlepsze przyjaciółki. Różni je wszystko, Jess jest nieśmiała - Eden to gwiazda towarzystwa, Jess to ponura gotka - Eden to przepiękna, uwielbiana przez wszystkich dziewczyna. Wiedzą o sobie wszystko i wspierają się w każdej chwili życia. Pewnego dnia jednak Eden znika i nikt nie wie gdzie jest. Nawet Jess. Targana złymi przeczuciami dziewczyna zaczyna na własną rękę poszukiwania koleżanki. Czy zdąży na czas?

"Lato Eden" to powieść młodzieżowa, dlatego też treść książki zupełnie mnie zaskoczyła. To nie jest lekka opowiastka, a mądra historia o życiu, 
i o tym jak bardzo potrafi być przewrotne. 
Wbrew pozorom, pomimo niełatwej tematyki "Lato Eden"czyta się niezmiernie przyjemnie. Autorka z lekkością włada piórem, a jej język jest naturalny i łatwy w odbiorze.
Akcja rozgrywa się w dwóch płaszczyznach czasowych. Jedna z nich pokazuje wydarzenia teraźniejsze, a druga skupia się na przeszłości 
i w ten sposób naprowadza czytelnika na trop Eden. 
"Lato Eden" to lektura na jeden wieczór i w zasadzie nie jestem w stanie wskazać żadnych jej wad.
Ciekawie zawiązana fabuła, wyraziści bohaterowie i mądra historia to główne zalety tej powieści. Książka z pewnością spodoba się nastolatkom, ale zyska też aprobatę dorosłych. Jest to pozycja naprawdę godna uwagi w kategorii młodzieżówek.
Podsumowując, "Lato Eden" to wartościowa opowieść o przyjaźni, miłości, stracie i o poszukiwaniu "własnego ja". Jej lektura zapewniła mi kilka naprawdę przyjemnych godzin, wypełnionych świetną, pełną emocji rozrywką. Polecam!


Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu IUVI!

2 komentarze:

  1. Jaka piękna okładka. I wartościowa treść. Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na to, że tę pozycję faktycznie warto przeczytać!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)