wtorek, 23 maja 2017

"Nie wszystko zostało zapomniane" Wendy Walker [recenzja książki]



Nikogo pewnie nie zdziwi, że postanowiłam sięgnąć po kolejny thriller psychologiczny. Uwielbiam takie książki za emocje, które ze sobą niosą. Wydawnictwo Czarna Owca od jakiegoś czasu sukcesywnie wydaje nowe tytuły z tego gatunku, a ja konsekwentnie sięgam po większość 
z nich. I choć tego typu powieści przeczytałam już wiele, 
to "Nie wszystko zostało zapomniane" totalnie mnie zaskoczyło.

Podczas imprezy zostaje zgwałcona nastoletnia Jenny Kramer.
Aby zapobiec traumie i wspomnieniom tego tragicznego zdarzenia, dziewczyna otrzymuje lek, który ma wymazać jej z pamięci to co ją spotkało. W miarę upływu czasu okazuje się, że decyzja o podaniu leku była błędem. Jenny i jej rodzina trafiają pod opiekę terapeuty, który ma pomóc dziewczynie przypomnieć sobie tamte chwile. 
Czy Jenny widziała twarz oprawcy i dzięki leczeniu uda się go wsadzić za kraty?

"Nie wszystko zostało zapomniane" to książka inna niż wszystkie, które miałam okazję czytać. Zaskakuje niebanalną i ciekawą postacią narratora, którym jest terapeuta Jenny Kramer. To dzięki niemu poznajemy każde oblicze bohaterów tej historii i uświadamiamy sobie, że czasem pozory potrafią mylić i nie warto oceniać kogoś praktycznie go nie znając.
Cała koncepcja powieści jest dla mnie czymś nowym 
i niesamowitym. Wendy Walker genialnie ukazuje jak bardzo jesteśmy podatni na sugestie, jak łatwo nami manipulować. Psychologia w tej książce ma naprawdę duże znaczenie. Autorka świetnie ukazała niejednoznaczność ludzkich charakterów i  to jak nawet małe wydarzenia mogą wpłynąć na zachowania ludzkie. Atmosfera powieści od początku do końca jest przesiąknięta napięciem i tajemnicą. Ciężko przewidzieć jak skończy się cała historia, a czytelnik do ostatniej strony żyje w stresie, czy aby tylko finał będzie sprawiedliwy dla wszystkich bohaterów.
"Nie wszystko zostało zapomniane" to nie jest książka, w której znajdziecie schematy. Autorka obrała swoją, zupełnie nową drogę 
i bardzo dobrze na tym wyszła. Ta powieść daje do myślenia, 
czyta się świetnie i długo nie pozwala o sobie zapomnieć. 
Wendy Walker stworzyła kawał dobrej literatury, z pewnością sięgnę po każdą pozycję z jej nazwiskiem na okładce. 
"Nie wszystko zostało zapomniane" to thriller psychologiczny z wyższej półki. Polecam!


Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca!


1 komentarz:

  1. Na rynku wydawniczym pojawia się coraz więcej książek poruszających tematykę gwałtu - bardzo dobrze, bo to trudny temat, o którym należy głośno mówić. Na razie żadna z takich powieści nie usatysfakcjonowała mnie w pełni, dlatego jestem ciekawa, jak byłoby w przypadku tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)