poniedziałek, 2 stycznia 2017

Top 10 najlepszych książek przeczytanych w 2016 roku



Na blogu od dawna już nie było żadnego wpisu, a to za sprawą małej Istotki, która miesiąc temu zjawiła się w moim życiu. Powoli jednak zaczynam wracać do Sieci i dziś przychodzę do Was 
z wpisem, którego nie mogło tutaj zabraknąć. Oto 10 najlepszych książek, które przeczytałam w ubiegłym roku! Wybór nie był prosty, 
bo 2016 rok był dla mnie niezmiernie udany czytelniczo. Moje lektury były trafione i rzadko trafiałam na słabe, rozczarowujące tytuły. Zapraszam do zapoznania się z moją listą TOP, bo książki, które tam znajdziecie są naprawdę godne uwagi. Zestawienie jest zupełnie subiektywne, kolejność tytułów (poza TOP 3) przypadkowa.



Niesamowite zakończenie trylogii detektywistycznej Stephena Kinga. Każdy z tomów tej serii skradł moje serce, ale to właśnie "Koniec warty" jest najbardziej "kingowski" dzięki wprowadzeniu wątku nadprzyrodzonego. 
Z powieściami Króla bywa u mnie różnie, niektóre kocham, niektóre znudzona odkładam na półkę. "Koniec warty" kończyłam czytać ze smutkiem 
w sercu, bo nie chciałam jeszcze opuszczać świata Billa Hodgesa i spółki. To chyba najlepsza rekomendacja dla tego tytułu.

Kiedy zaczynałam lekturę "Tytanów" nic nie zapowiadało, że przeczytacie o tej powieści w tym zestawieniu. Bardzo sceptycznie podchodziłam do tematyki mechanicznych koni w książce i nie sądziłam, że Victoria Scott znów sprawi, że nie oderwę się od lektury aż do ostatniego zdania. 
Na kartach "Tytanów" odnajdziecie niesamowitą przygodę i poznacie mnóstwo barwnych 
i sympatycznych postaci. Książka idealna dla spragnionych adrenaliny i dobrej rozrywki.

"To skomplikowane. Julie" to książka stanowczo za mało doceniona. Niewiele się o niej mówi, 
a według mnie to jedna z najlepszych młodzieżówek wydanych w 2016 roku. Powieść początkowo sprawia wrażenie banalnej 
i schematycznej, jej opis zupełnie nie zachęca, 
ale ten kto po nią sięgnie, przekona się, że to wyjątkowa, mądra i wzruszająca historia. 
Cieszę się, że miałam okazję ją przeczytać 
i przekonać się, że są na rynku naprawdę wartościowe powieści dla młodych ludzi.

Drugi tom serii o Piekielnym Wyścigu podobał mi się równie mocno jak pierwszy i nie mogło go tutaj zabraknąć. "Kamień i sól" czytałam na początku zeszłego roku, ale nadal pamiętam emocje, które mi towarzyszyły i gorące wypieki na twarzy. Pomysł na fabułę bardzo przypadł mi do gustu 
i całym sercem zaangażowałam się w kibicowanie głównej bohaterce. Stanowczo za rzadko trafiam na takie książki!


"Ósmy kolor tęczy" przeczytałam w kilka godzin. Od tej książki po prostu nie da się oderwać! Cudowna historia  miłosna, pełna muzyki i nadziei.
Jeden z niewielu romansów, które zdobyły moje serce. Niezwykle odważna i silna, niewidoma bohaterka jest jednym z najmocniejszych atutów powieści. Koniecznie muszę sięgnąć po pozostałe pozycje autorstwa Martyny Senator.

Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że drugi tom "Szkoły latania" Sylwii Trojanowskiej znalazł się w tym zestawieniu. Jestem wielką fanką tej serii! To kolejna opowieść o miłości, która zdobyła moje serce, 
a wiecie przecież, że nie przepadam za romansami.  Od samego początku kibicuję Kaśce Lasce nie tylko w walce o ukochanego, ale też w walce o lepsze "ja"! Bardzo mądra i motywująca opowieść, którą łyka się jednym tchem. Już w styczniu na księgarnianych półkach pojawi się trzeci tom serii, 
a ja mam ogromny zaszczyt być jednym z jego ambasadorów!

To już chyba tradycja, że Alek Rogoziński pojawia się w prawie każdym moim zestawieniu TOP. Uwielbiam jego poczucie humoru, które wywołuje
u mnie bóle brzucha i zmarszczki mimiczne. "Jak cię zabić, kochanie?" to kolejna powieść autora, która zdobyła moje serce od pierwszej strony. Przepełniona czarnym humorem i dowcipem na wysokim poziomie, okazała się idealnym poprawiaczem humoru. Kolejna książka pisarza 
w lutym, odliczam dni z niecierpliwością!

3.

Rzadko która książka wywołuje we mnie takie emocje jak "Dwór cierni i róż". Ta powieść znacząco wyróżnia się na tle innych, przeczytanych przeze w ciągu ubiegłego roku. Początkowo ciężko było mi się wgryźć w tę historię, ale gdy już to się stało... Przepadłam! Niesamowicie podoba mi się fabuła i świat wykreowany przez Sarah J. Maas. 
I choć zakończenie tomu niezbyt przypadło mi do gustu, niecierpliwie czekam na kontynuację!

2.


"Idealna" jako pierwsza przyszła mi na myśl, kiedy tylko postanowiłam napisać o najlepszych książkach 2016. Ten debiut dosłownie powalił mnie na kolana. Niesamowicie zaskakujący thriller psychologiczny. Ciekawie skonstruowana intryga, akcja wciągająca od pierwszych stron to główne zalety "Idealnej". Poleciłam ją już wielu osobom 
z mojego otoczenia, podzielają moją opinię. 
Z niecierpliwością czekam na kolejne powieści autorki!
1.

"Wybór Jasminy" to pozycja, której chyba nigdy nie zapomnę. Ta książka wstrząsnęła mną do głębi, jej treść przeżywałam jeszcze wiele dni 
o przeczytaniu ostatniej strony. Poruszająca 
i bardzo uniwersalna historia pięknej muzułmanki, która podczas wojny trafiła do wrogiego więzienia. Opowieść, obok której nie da się przejść obojętnie.



Jak wygląda Wasza lista najciekawszych książek, które udało Wam się przeczytać w zeszłym roku? Jeśli na swoich blogach robiliście takie zestawienia, zostawcie link, bo chętnie poczytam i się zainspiruję.

3 komentarze:

  1. hmm znam wiekszosc tytulow ale nie czytalam, chyba tylko 2 mi sie udalo :) przyznam ze bym je przeczytala bo to taka lektura przy ktorej sie odpreza :) gratuluje i zycze powrotu sil :) pozdrawiam iz paraszam do siebie :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwór Cierni i Róż pojawia się w wielu zestawieniach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "Idealna" oraz "Kamień i sól" to bardzo dobre książki, które i mi przypadły do gustu :) Natomiast jeśli chodzi o "Dwór cierni i róż" i "Jak Cię zabić, kochanie?" jestem ciekawa tych książek i muszę je czym prędzej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)