czwartek, 18 sierpnia 2016

"Moje miejsce na ziemi" Carole Matthews [recenzja książki]


"Moje miejsce na ziemi"  to druga książka autorstwa Carole Matthews, jaką miałam okazję przeczytać i uważam, że ta pisarka na naszym rynku jest bardzo niedoceniona. Zapraszam Was do przeczytania dalszej części tekstu, z której dowiecie się, dlaczego tak bardzo polubiłam powieści pióra pani Matthews.

Ayesha nie ma łatwego życia. Mąż bije ją, a mała córeczka po którejś 
z kolei awantur w szoku przestała mówić. Zdesperowana kobieta którejś nocy zabiera ze sobą dziecko i ucieka z domu, tym samym narażając się na śmiertelnie niebezpieczną zemstę małżonka. W wyniku zbiegu okoliczności matka z córką znajdują schronienie w luksusowej posiadłości znanego muzyka. Okazuje się, że prócz nich, w domu mieszkają już dwie pokrzywdzone przez los kobiety. Ich gospodarz, Hayden, też nie jest typowym przedstawicielem rozrywkowego świata. Przed kilkoma laty dotknęła go tragedia i w domowym zaciszu piosenkarz pogrąża się coraz mocniej w smutku. Przybycie Ayeshy i jej uroczej córeczki odmieni nieodwracalnie życie wszystkich mieszkańców tej wielkiej willi. Nadzieja pojawi się nawet w sercach tych, którzy już dawno o niej zapomnieli.

"Moje miejsce na ziemi" to niesamowicie ciepła i przyjemna opowieść. Ta historia otula czytelnika jak puszysty kocyk, odpręża i niezawodnie poprawia humor. To nie jest powieść w stylu tych, które Was zaskoczą, albo wzruszą do łez, ale ma w sobie tyle światła i pozytywnej energii, 
że nie pożałujecie jej lektury.
Główna bohaterka książki to kobieta, która wiele przeszła, ale pomimo tego kocha ludzi. To ona i jej mała córeczka sprawiają, 
że mieszkańcy wielkiego, zimnego domu powoli wracają  do życia.
I choć od początku wiedziałam, jak ta opowieść się skończy, 
nie poczułam się tym wcale rozczarowana. Po drodze wiele się wydarzyło i, szczerze mówiąc, inne zakończenie po prostu by mnie wkurzyło.
"Moje miejsce na ziemi" to powieść idealna na każdą porę roku i na każdy moment w życiu . Ja potrzebuję czasem sięgnąć po coś, co mnie odpręży i pozwoli naprawdę się zrelaksować. Książki Carole Matthews właśnie takie są i dlatego uważam, że więcej osób powinno usłyszeć o tej autorce. Te historie są urocze i dość przewidywalne, ale doskonale spełniają swoją funkcję i lekturę ich wspominam z uśmiechem na twarzy. 
Z pewnością sięgnę po kolejne powieści tej pisarki i jestem przekonana, że się nie rozczaruję.


Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska!

1 komentarz:

  1. Ja również mam pozytywne odczucia po tej lekturze. Najbardziej podobała mi się tak bardzo różnorodna kreacja bohaterów.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)