wtorek, 22 marca 2016

Patronat medialny: "Blisko chmur" Sylwia Trojanowska [recenzja książki]



Pamiętacie moje zachwyty dotyczące pierwszego tomu o Kasi Lasce, czyli "Szkoły latania"? Dla przypomnienia możecie zajrzeć do mojej recenzji tutaj. Właśnie dziś, 22 marca, ma miejsce premiera drugiej części przygód nastolatki pt. "Blisko chmur" i tak się składa, że spotkało mnie wielkie wyróżnienie i mogłam objąć patronat nad tą wyjątkową powieścią.

Nie chcę Wam pisać zbyt wiele o fabule "Blisko chmur", bo nie chciałabym zaspojlerować niczego osobom, które nie czytały jeszcze "Szkoły latania". 
W drugiej części Kasia jest dojrzalszą i bardziej dorosłą, a także szczuplejszą wersją siebie. Na jej drodze pojawia się wiele dylematów i przeszkód do pokonania. Jej wybory, jak w życiu, nie zawsze okazują się dobre, ale to dzięki nim kreuje się mądrzejsza 
i doroślejsza bohaterka. Życie Kaśki wkroczyło na nowe tory. Mężczyźni się za nią oglądają, a ona sama ma więcej pewności siebie i siły do podejmowania nowych wyzwań. 

Sylwia Trojanowska stworzyła świetny drugi tom serii. "Blisko chmur" to książka pełna emocji, bardzo wartościowa i pełna życiowej mądrości. 

Mam już serdecznie dość książek z idealnymi bohaterkami, nieskazitelnie pięknymi, nadzwyczaj inteligentnymi dziewczynami,
z którymi w żaden sposób nie jestem w stanie się utożsamić. Kaśka Laska to dziewczyna jak każda z nas: ma kompleksy, popełnia gafy, a jej życie nie jest pasmem nieprawdopodobnych sukcesów. Książki Sylwii Trojanowskiej są tak dobre, bo opowiadają o nas samych. Nie mówię tu tylko o kreacji głównej bohaterki, ale też o innych postaciach, które spotkacie w tej cudownej serii, nawet tych, które pojawiają się tylko epizodycznie. To ludzie, którzy żyją wokół nas.

Podczas czytania "Blisko chmur" byłam jak w amoku: wpadałam 
w rozpacz, płakałam, obgryzałam paznokcie, by za chwilę śmiać się w głos i komentować pod nosem wydarzenia z książki. To nic, że mąż dziwnie patrzył na moje zachowanie. Zapewne stanowiłam niecodzienny widok z szopą potarganych włosów, grubo po północy z wypiekami na twarzy mamrocząc przed komputerem (czytałam e-booka) stek przekleństw, jako komentarz do zakończenia drugiego tomu. 
Bo zakończenie doprowadziło mnie na skraj przepaści. Autorka wbiła mi nóż w serce, a potem go kilka razy przekręciła i tak go zostawiła aż do premiery kolejnego tomu! Ostatnie strony "Blisko chmur" to historia rodem z dobrego horroru.Atmosfera, jaką stworzyła Sylwia Trojanowska tylko potwierdza ogromny talent Autorki. Podejrzewam, że nawet książka telefoniczna jej pióra byłaby bardzo emocjonująca, ona chyba nie potrafi inaczej.



Z całego serca polecam Wam lekturę serii o Kaśce Lasce. 
To książki, które czyta się z zapartym tchem, i które dają niesamowitego motywacyjnego kopa. Są świetną rozrywką, relaksują i bawią, 
ale przede wszystkim są bardzo wartościowe. Warto przeczytać!

Moja ocena:
8/10

Za możliwość objęcia patronatem tej wyjątkowej powieści serdecznie dziękuję Autorce i Wydawnictwu Videograf SA!

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Klucznik

7 komentarzy:

  1. Pewnie się skuszę. Zachęcająca recenzja :) Kaśka Laska?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, tzn. mam ją u siebie w domu i zakończyłam przygodę z czytaniem na rozdziale czwartym, ale to wszystko przez brak czasu. Jak do niej wrócę i spodoba mi się, to zaopatrzę się w kontynuację. Gratuluję patronatu :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję patronatu. A książkę z chęcią przeczytam, zbiera dobre recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście gratuluję Ci patronatu z całego serca (bo my już jesteśmy drugi raz patronackimi partnerkami :D) i podzielam Twoją opinię o cudownej powieści "Blisko chmur". <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję patronatu! <3
    O książce słyszę pierwszy raz, może się skuszę!
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. to ja jestem niezle w tyle widze :D ale.. GRATULUJE PATRONATU!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje :) Z pewnością ją przeczytam! Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)