poniedziałek, 14 marca 2016

"Cukiernia w ogrodzie" Carole Matthews [recenzja książki]



Od dłuższego czasu miałam ochotę poczytać coś uroczego 
i lekkiego, a okładka "Cukierni w ogrodzie" sugerowała właśnie taką historię. Dostałam o wiele więcej niż się spodziewałam. 
Ta książka to cudowna, słodko-gorzka opowieść, przepełniona życiową mądrością.

Fay ma 41 lat. Przez całe życie mieszka w domu rodzinnym i tu też prowadzi swoją cukiernię, opiekuje się zgorzkniałą matką hipochondryczką i od dziesięciu lat jest z tym samym facetem. 
W jej życiu nie ma miejsca na uniesienia i przygody. Pewnego dnia w jej cukierni zjawa się Danny. Młodszy od Fay o dekadę, nieziemsko przystojny i wyraźnie nią zainteresowany. Mężczyzna wprowadza zamęt w jej poukładany świat. Jakby tego było mało, 
w ciągu kilku dni bohaterka traci wszystko, co znała i kochała. Musi teraz stanąć przed niełatwym wyborem i zdecydować, 
co zrobić ze swoim życiem.

Pech chciał, że kilka dni przed rozpoczęciem lektury "Cukierni 
w ogrodzie" zaczęłam się odchudzać, a ta książka jest taka apetyczna! 
I nie mówię tu tylko o okładce, bo ze stron co i raz wyziera jakiś pyszny serniczek czy torcik. Nie da się nie zgłodnieć, czytając o takich przysmakach.
Sięgając po tę powieść, obawiałam się trochę, że może okazać się przesłodzona i zbyt banalna. Okazało się jednak, że jest idealnie wyważona. Znalazłam tu sporo słodyczy, zrównoważonej jednak gorzkim smakiem. "Cukiernia w ogrodzie" okazała się mądrą książką o miłości, przyjaźni i rodzinie.

Główną bohaterkę polubiłam od samego początku, jednak momentami miałam ochotę nią potrząsnąć i otworzyć jej oczy na pewne sprawy. Fay to wspaniała, dobra i uczynna kobieta, jednak też bardzo naiwna i zbyt ufna. Czasem miałam wrażenie, że jest wręcz głupia, ale to chyba tylko jej dobre serce.

"Cukiernia w ogrodzie" to historia, po którą naprawdę warto sięgnąć. Cudownie relaksuje i odpręża. Zdrowo jest czasem sięgnąć po taką powieść, choćby po to, by nabrać odwagi i otworzyć się na coś nowego. Bo ta lektura motywuje i podnosi na duchu w bardzo skuteczny sposób.

Moja ocena:
7/10

Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska!

Książka bierze udział w wyzwaniach:

Czytam Opasłe Tomiszcza
Klucznik

6 komentarzy:

  1. Ja już też jestem po lekturze. Bardzo mi się ta książka podobała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po serii różnych kryminałów, które właśnie czytam, taka odprężająca lektura byłaby idealna. Twoja recenzja potwierdza inne, które miałam okazję przeczytać, a książkę przeczytam z dużą przyjemnością. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją na liście do przeczytania. A okładka faktycznie cudowna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu i ówdzie widziałam tę książkę i nawet wpadła mi w oko. Teraz gdy dowiedziałam się nieco więcej - mam na nią jeszcze większy apetyt. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skusiłaś mnie - chętnie po nią sięgnę :) Poza tym ta okładka jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mijałam tę piękną okładkę już wielokrotnie w księgarniach. Chyba najwyższy czas bliżej zapoznać się z lekturą.
    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)