wtorek, 5 stycznia 2016

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K.Rowling, Jim Kay - słów kilka o wydaniu ilustrowanym



 Dzisiejszy wpis to nie będzie recenzja. Wszak wszyscy chyba znamy Harry'ego Pottera i przedstawiać go nie trzeba. I tak byłoby wiadomo, że moja ocena dla książki to 10/10 - inna być nie może.
Kiedy pierwszy raz usłyszałam, że ilustrowane wydanie pierwszego tomu 
ma pojawić się w polskich księgarniach, po prostu oszalałam. Wiadomo było, 
że tak wyjątkowy egzemplarz musi znaleźć się w mojej biblioteczce. Za sprawą mojego Męża stało się to szybciej niż przypuszczałam.


Wydanie książki jest cudowne  i warte każdej złotówki! Książka ma pięknie ilustrowaną obwolutę, a gdy ją zdejmiemy, naszym oczom ukaże się delikatna, minimalistyczna okładka z uroczą sówką. 
Ilustracje, których autorem jest Jim Kay wzmacniają jeszcze magiczne przeżycia, jakich doświadcza czytelnik w trakcie lektury. Kay pomaga wyobraźni, sprawia, 
że przyjemność czytania jest jeszcze większa, a świat Hogwartu bardziej namacalny.


Jedynym minusem tego wydania powieści jest jej trochę nieporęczny gabaryt, 
nie czyta się jej zbyt wygodnie w łóżku. Ta mała wada jest jednak niczym w porównaniu z doznaniami, jakie zapewnia nam J.K.Rowling w duecie z Jimem Kay'em.




To wyjątkowe, kolekcjonerskie wydanie to wspaniały prezent dla dorosłego fana serii o młodym czarodzieju, jak również dla dziecka, które dopiero zaczyna przygodę ze światem magii.
Mam cichą nadzieję, że kolejne tomy również zostaną tak pięknie wydane. Byłaby to biblioteczka moich marzeń!




1 komentarz:

  1. Wydanie jest piękne i może sama się kiedyś zdecyduję, aby je zakupić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)