wtorek, 5 stycznia 2016

12 książek z gatunku klasyki, które chcę przeczytać w 2016 roku



Rzadko, czy nawet bardzo rzadko sięgam po klasykę i mam w niej olbrzymie zaległości. Dlatego biorę się za siebie i wyznaczam sobie dwanaście książek, 
które muszę przeczytać w tym roku! Po jednej na miesiąc, więc powinnam dać sobie radę.


"Folwark zwierzęcy"


"Duma i uprzedzenie"


"Wichrowe wzgórza"



"Wielki Gatsby"


"Portret Doriana Graya"


"Błękitny zamek"


"Grona gniewu"


"Małe kobietki"


Opowiadania Edgara Allana Poe


"Niebezpieczne związki"


"Trzej muszkieterowie"


"Panie z Cranford"


Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się zrobić taką listę, inaczej pewnie ciężko byłoby dotrzymać postanowienia. Za rok napiszę Wam, czy wszystkie książki udało mi się przeczytać. A jak u Was z czytaniem klasyki? Sięgacie po nią czy omijacie szerokim łukiem?






7 komentarzy:

  1. myśle że w tym roku kilka tych pozycji przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Wichrowe wzgórza" musisz koniecznie przeczytać. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już kilka przeczytanych z tej listy. Super wybór. Życzę miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Folwark zwierzęcy" ogromnie Ci polecam! Reszta niestety cały czas przede mną... Bardzo lubię czytać klasykę, ale jak przychodzi co do czego po natłoku klasyki do szkoły w domu sięgam po literaturę mniej ambitną... w tym roku postaram się z tym powalczyć :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Dumę i uprzedzenie" polecam, to moja ulubiona książka :) W tym roku też chcę przeczytać "Wichrowe wzgórza".

    OdpowiedzUsuń
  6. powiem Ci ze sama bym przeczytala niektore z nich an iektore juz mam z a soba a gatsbiego nei tkne nigdy :P

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie z klasyką kiepsko. Był taki moment, że chętnie sięgałam po niektóre klasyczne powieści, teraz czytam głównie nowości.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)