czwartek, 10 grudnia 2015

Top 3 książkowych upominków dla młodzieży!

W kolejnej odsłonie moich  prezentowych rekomendacji znajdziecie książki, które powinny spodobać się nastolatkom. Ja, ze swoim zaawansowanym (jak na tę kategorię) wiekiem 29 lat, również chętnie znów bym je przeczytała i zatopiła 
się w ich świat!




Harry Potter to nie jest seria dla młodzieży. To nie jest też seria dla dzieci. 
To książki dla WSZYSTKICH! Fanów młodego czarodzieja są na świecie miliony, 
to jeden z najbardziej uwielbianych bohaterów literackich. Tę serię po prostu wypada znać. Dodatkowo, kilka miesięcy temu na rynku pojawiło się piękne ilustrowane wydanie pierwszego tomu - w sam raz na prezent. Więcej o całym cyklu tutaj.


"Ogień i woda" to książka, którą przeczytałam zaledwie kilka dni temu i totalnie ją pokochałam. Doskonałe połączenie Igrzysk Śmierci, Pokemonów i Harry'ego Pottera! Książka pełna przygód, emocji i pędzącej akcji. 
16-letnia Tella bierze udział w Piekielnym Wyścigu, w którym nagroda to lek, który może uratować jej umierającego brata. Wyścig jest jednak morderczo trudny, 
to prawdziwa szkoła przetrwania, niebezpieczeństwa czają się wszędzie, 
a zwycięzca może być tylko jeden.
Wasz obdarowany wsiąknie bez reszty w tę historię! Moja recenzja tutaj.


"Rywalki" i cała seria Selekcja to historia  Kopciuszka pomieszana z Igrzyskami Śmierci. W kraju podzielonym na kasty, gdzie głód i choroby to codzienność, jedyną szansą na normalne życie dla dziewcząt jest wzięcie udziału w Eliminacjach. 
35 dziewcząt trafia do królewskiego pałacu, a tam spośród nich książę Maxon wybierze jedną na swoją żonę. Dla każdej dziewczyny byłoby to spełnieniem marzeń. Dla Ameriki jednak zaproszenie do udziału w Eliminacjach to wielka tragedia. Dziewczyna nie chce opuszczać domu, ani zostawiać swojej sekretnej 
i jedynej miłości - Aspena. Księcia wielokrotnie widziała w telewizji i ewidentnie nie budzi on jej sympatii. Jednak gdy dziewczyna trafia do pałacu i poznaje Maxona, okazuje się, że chłopak jest zupełnie inny, może mogłaby się w nim zakochać?
Książka idealna na prezent dla dziewczyny lubiącej opowieści o balach, pięknych sukniach i miłości. Ja ją uwielbiam!

Cóż, dziś tylko trzy rekomendacje, bo nie czytuję literatury młodzieżowej zbyt często. Te książki skradły moje serce, niech skradną je również Waszym bliskim! Nie ukrywam, że mam w planach czytelniczych cały szereg tytułów z zakresu literatury młodzieżowej, ale o tym już niedługo w mojej świątecznej chciejce, która niebawem na blogu!


4 komentarze:

  1. Ja też, ze względu na podobny do Twojego wiek, nie czytuję literatury młodzieżowej zbyt często :).
    Ostatnio przewinęło mi się kilka tytułów, ale nic nie rekomenduję. Wiem, że literatura młodzieżowa ma to do siebie, że jest dość podobna i trudno utrafić w prezent dla konkretnej osoby. Co do postu, zgadzam się, Harry'ego trzeba znać, a najnowsze wydanie jest piękne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ogień i woda" to jak dla mnie największy bubel tego roku :) okropnie mi się książka nie podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, a u mnie trafi chyba na listę najlepszych tego roku :D

      Usuń
  3. Nowe wydanie Harrego Pottera z obrazkami jest niesamowite ♥

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)