środa, 30 grudnia 2015

"Czarna samica kruka. Lot nad krawędzią świadomości..." Dariusz Pawłowski [recenzja książki]



Rozpoczynając lekturę "Czarnej samicy kruka" nie wiedziałam, czego się spodziewać. Głos z tyłu głowy podpowiadał mi, że to będzie dobre i wręcz nie mogłam doczekać się, kiedy wreszcie będę mogła tę książkę przeczytać. Powieść niesamowicie mnie zaskoczyła i przeraziła tak, że piszę dziś po nieprzespanej nocy, bardzo niespokojna i rozbita psychicznie. Długo tej lektury nie zapomnę.

W Warszawie giną ludzie. Ktoś ich morduje w najbardziej bestialski z możliwych sposób. Wygląda na to, że policja próbuje wytropić jednego z najbardziej brutalnych seryjnych morderców w historii. Zabójca to człowiek bardzo niebezpieczny i chory psychicznie. Każdemu jego krokowi przygląda się i dopinguje czarna samica kruka...

Jeżeli myślicie, że ta książka to kryminał, mylicie się. Żaden kryminał nie napędzi Wam takiego strachu i nie dotknie Waszej duszy w taki sposób, w jaki robi to ta historia. Dariusz Pawłowski stworzył pozycję, którą ciężko zakwalifikować do konkretnego gatunku. Mamy tu wątek kryminalny, ale są tu też elementy powieści grozy, powieści psychologicznej, oniryzm i symbolizm. Mieszanka doskonała, która na każdym czytelniku odciśnie swój ślad. Psychodeliczny klimat "Czarnej samicy kruka" działał na mnie jak narkotyk, nie potrafiłam oderwać się od czytania, choć cały czas czułam wewnętrzny niepokój i bałam się tego, co znajdę na kolejnych stronach.
Postać mordercy stworzona została w bardzo realistyczny i przerażający sposób. Zbrodnie, do jakich zdolny jest ten człowiek ciężko objąć umysłem. Mam nadzieję, że nigdzie na świecie  nikt taki nie istnieje, bo to oznacza, że grozi nam olbrzymie niebezpieczeństwo. 
"Czarna samica kruka" to ucieleśnienie  moich  najgorszych koszmarów. Książka napisana tak dobrze, że cały czas jeszcze mam ściśnięty ze strachu żołądek i nie umiem przestać myśleć o tym, co przeczytałam. 
Polecam, ale tylko tym osobom, na których brutalność nie robi większego wrażenia. Tej powieści długo nie zapomnicie!

Moja ocena:
7/10

Za książkę serdecznie dziękuję jej Autorowi!

2 komentarze:

  1. Zapewniam cię, że jeżeli ktoś jest w stanie coś wymyślić, to istnieją ludzie, którzy są w stanie posunąć się o krok dalej. Wiem, nie napawa to optymizmem, ale taki jest świat i tacy są ludzie.
    Samej książki jestem bardzo ciekawa, została mi już polecona jakiś czas temu. Niestety mam brzydki nawyk oceniania po tytule (i okładce), a ten wydał mi się trochę przesadzony i obawiałam się, że treść może być podobna.
    Jeśli jednak tak gorąco polecasz, muszę ją przeczytać, bo jak dotąd, nie zawiodłam się na twojej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm mysle ze mnie by napedzilo stracha xD i sie balabym ja dotknac a zarazem kurcze tak dobrze wplywa na emocje to musi byc dobra :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)