czwartek, 3 grudnia 2015

BookAThon - pierwsze wyzwanie ukończone! "Gwiazdozbiór" Marta Zaborowska [recenzja książki]



Jak pewnie wiecie, 30 listopada rozpoczęła się kolejna edycja BookAThonu zorganizowanego przez Anitę z Book Reviews i Ewelinę Mierzwińską. Miałam zacny plan wystartować równo ze wszystkimi, lecz ostatecznie okazało się, 
że 1 grudnia nie miałam jeszcze wybranych książek! Postanowiłam jednak 
się nie poddawać i swoim tempem, totalnie po mojemu podejść do szeregu wyzwań przygotowanych przez dziewczyny. Nie trzymam się kolejności tych zadań, skupiam się po prostu na tym, by czytać i mieć z tego jak najwięcej frajdy. Książka Marty Zaborowskiej trafiła do mojego bookAThonowego stosiku jako książka polskiego autora i to właśnie od niej zaczęłam zabawę.



"Gwiazdozbiór" to trzeci tom serii kryminalnej o policyjnej detektyw Julii Krawiec. Nie czytałam poprzednich dwóch, czego bardzo żałuję, bo wygląda na to, 
że to naprawdę dobre kryminały.

Ktoś zabija dzieci. Nie są to przypadkowe ofiary. Każda z nich była wybitnie uzdolniona, uczyła się w szkole dla młodych talentów, i każda była obarczona jakimś kalectwem. Śledztwo prowadzi Julia Krawiec, młoda pani detektyw, której metody pracy balansują często na granicy prawa. Julii pomaga w pracy ekipa charakterystycznych i nie zawsze idealnych policjantów. Dla naszej bohaterki ta sprawa jest wyjątkowo trudna i zbyt emocjonalna, powoli praca zaczyna przenikać do jej życia prywatnego.

"Gwiazdozbiór" to książka, która prócz tego, że jest świetnym kryminałem, zawiera też w sobie bardzo interesujące tło obyczajowe. Losy życiowe policjantów wciągają nie mniej niż sprawa zabójstw. Bohaterowie książki to postacie bardzo rzeczywiste, targane emocjami, popełniające błędy i bardzo ludzkie. Autorka bardzo wnikliwie nakreśliła portret psychologiczny Julii Krawiec, kreacja bohaterki jest tak kompletna, że mogłaby po prostu wyjść z książki i żyć tutaj z nami w realnym świecie.

Wątek kryminalny książki jest kolejnym jej naprawdę dużym plusem. Sam fakt, 
że ofiarami zabójstw padają niewinne dzieci już sprawia, że czytelnik pragnie się dowiedzieć, kto dopuszcza się takiego okrucieństwa i dlaczego to robi. 
A dowiedzieć się wcale nie jest łatwo, bo Marta Zaborowska wcale w tym nie pomaga. Kluczy, podrzuca fałszywe tropy, wodzi za nos. Robi wszystko, co robić powinien autor dobrej historii kryminalnej.

Jeżeli macie w swoim otoczeniu zapalonego fana mocnych książkowych wrażeń, który lubi policyjne śledztwa i zbrodnicze zagadki, to "Gwiazdozbiór" będzie idealnym prezentem pod choinkę. Ta książka zawiera wszystko, czego od takiej literatury oczekujemy: mroczną fabułę, psychopatycznego mordercę 
i niesztampowego detektywa. Bardzo polecam!

Moja ocena:
8/10

Za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca!

3 komentarze:

  1. Lubię morderstwa! To znaczy, czytać o nich lubię, doświadczać raczej nie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy wyniki konkursu z Sherlockiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyniki pojawiły się 29.11 na Facebookowym profilu bloga :) Nagroda już powędrowała do Zwycięzcy.

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)