niedziela, 27 września 2015

"Umrzeć po raz drugi" Tess Gerritsen



Prawda jest taka, że książki Gerritsen, szczególnie te z Rizzoli
i Isles, to pewniaki. Tu nie traficie na gniota, nie rozczarujecie się,  
a dostaniecie kawał dobrego thrillera. Tak jest praktycznie zawsze,
tym razem również.

Ta książka jest troszeczkę inna od poprzednich z tej serii z dwóch powodów:
 1. Akcja dzieje się  dwutorowo, w dwóch różnych miejscach świata: współcześnie w Bostonie, oraz sześć  lat wcześniej 
w Botswanie. 
2. Książka nie jest tym razem thrillerem medycznym, jak to zwykle bywa u tej Autorki. To książka sensacyjno - przygodowa.

W domu znanego, najlepszego w swoim fachu myśliwego 
i oprawiacza zwierząt policja znajduje zwłoki mężczyzny. Ofiara jest powieszona za nogi, ma usunięte wnętrzności i ślady pazurów na ciele. Czy ta zbrodnia jest w takim razie dziełem zwierzęcia? Raczej nie. 
Do akcji wkraczają Rizzoli i Isles, które w trakcie śledztwa ustalają, 
że mężczyzna nie jest jedynym trupem w tej sprawie, 
a ślady prowadzą prosto do Botswany. To tam sześć lat wcześniej została zamordowana szóstka turystów, sprawcy tej rzezi nigdy nie ujęto, ale jednej osobie udało się przeżyć. Osobie, która zna twarz mordercy, ale trauma z przeszłości odbiera zdolność normalnego funkcjonowania. Czy niedoszła ofiara odważy się wyjść z cienia, 
by umrzeć po raz drugi?

Najnowsza powieść Gerritsen, to książka, w której przeplatają się dwie historie i obydwie są nadzwyczaj wciągające. Opowieść 
z Botswany, prowadzona w narracji pierwszoosobowej sprawiła, 
że zapragnęłam przeczytać jakąś książkę o turystach w buszu. Autorka tak sprawnie poprowadziła tę, poniekąd przygodową część powieści, że żałowałam, iż wątek nie trwał dłużej.
 Uczciwie Was, Kochani ostrzegam, że są w książce momenty dość mocne i nie polecam posiłków podczas lektury. Szczególnie 
w trakcie pierwszych kilkudziesięciu stron.
"Umrzeć po raz drugi" to bardzo dobry thriller. Trzyma czytelnika
w ciągłym napięciu, kluczy, podrzuca fałszywe tropy, by na koniec zaskoczyć i wskazać winnego, który według mnie był poza podejrzeniami.
Cóż, nie jestem zdziwiona poziomem książki, bo autorka zawsze daje swoim fanom coś naprawdę godnego uwagi, a jej nazwisko 
to znak firmowy zaskakujących i wciągających thrillerów.
Tutaj znajdziecie książkę sporo taniej !

Moja ocena:
8/10


Za książkę uprzejmie dziękuję Wydawnictwu Albatros !

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię prozę tej autorki, więc chętnie się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam , moja ulubiona autorka :) . Jestem w trakcie czytania :) . Świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam - to świetna książka, choć mi czegoś zabrakło. Prawdziwego zabójcę rzeczywiście trudno wytypować - jak zwykle zresztą - i za to chyba kochamy Gerritsen :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie się zapoznam z kolejną książką Gerritsen ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)