wtorek, 23 czerwca 2015

"Zabójczyni i Czerwona Pustynia " Sarah J.Maas


  "Zabójczyni i Czerwona Pustynia" to druga opowieść o Celaenie, bohaterce "Szklanego Tronu". Pierwsza była w miarę dobra, druga jest o niebo lepsza.

Celaena zostaje ukarana za swój wybryk i awanturę z Władcą Piratów z pierwszej opowieści. Zostaje wysłana na Czerwoną Pustynię, gdzie musi odbyć szkolenie u samego Mistrza Milczących Zabójców. Mistrz jednak rzadko decyduje się uczyć kogoś osobiście, a dziewczyna nie może wrócić bez listu polecającego z jego pieczęcią. Musi się postarać i zwrócić na siebie uwagę, by zasłużyć na kilka lekcji. 

Pierwsza opowieść o Zabójczyni podobała mi się, lecz miałam wrażenie, jakby cała historia była tylko "liźnięta", powierzchowna
 i pisana na szybko. W przypadku "Zabójczyni i Czerwonej Pustyni" już absolutnie tego odczucia nie mam. Autorka skupiła się bardziej na przedstawieniu bohaterów. Czytelnik ma możliwość lepszego poznania psychiki Celaeny, jak również postaci pobocznych, które w tej części spotykamy. Akcja nie jest tak wartka i sztucznie napędzona, a mimo to opowieść nie jest nudna. Wciąga od samego początku, czyta się z przyjemnością, zaskakuje i daje mnóstwo radości z lektury. Dzięki tej krótkiej historii zaczynam rozumieć fenomen Sary J.Maas, jednak Celaena, jako bohaterka literacka, ideałem dla mnie nie jest i potrafi porządnie mnie zirytować! Przyznaję: jest inteligentna, piekielnie uzdolniona, ma swoje zasady moralne, ale jednocześnie jest tak próżną dziewczyną, że mam ochotę ją sprać po tej ślicznej buźce! Naprawdę podczas walki na śmierć i życie Celaena musi martwić się najbardziej blizną na twarzy ??? Naprawdę ??? Jakoś gryzie mi się to
 z wizerunkiem jednego z najbardziej niebezpiecznych  członków Gildii Zabójców... Te jej stosy kosmetyków, droga bielizna, wspaniałe szaty... No nie, to mi się nie podoba!

"Zabójczyni i Czerwona Pustynia" to historia , za sprawą której podjęłam decyzję o przeczytaniu "Szklanego tronu". 
Mam prawie pewność, że ta książka trafi w mój gust!

Moja ocena:
8/10


2 komentarze:

  1. Jestem świeżo po przeczytaniu "Szklanego tronu" i będę oczekiwać Twojej recenzji, niestety do reszty części nie mam żadnego dostępu ( nie sprawdziłam tego przed wypożyczeniem książki ).

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja cały czas czaję się na "Szklany tron" :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)