sobota, 13 czerwca 2015

"Moralność pani Piontek" Magdalena Witkiewicz


Magdalena Witkiewicz to jedna z tych Autorek i Autorów, 
na których twórczość, zaślepiona miłością, nie potrafię już patrzeć krytycznie. Kupuję każdą książkę, nie czytając wcześniej opinii 
o niej, ani nawet opisu na okładce. I nigdy się nie rozczarowuję. 
Tak było też w przypadku "Moralności pani Piontek".

 Pani Piontek to, jak sugeruje tytuł powieści - Aniela Dulska naszych czasów. W doskonałym wydaniu! Kobieta, która wie, czego chce
 i zawsze to dostaje! Chciała arystokratycznego nazwiska - uwiodła niczego nieświadomego Romualda Poniatowskiego i ma! Chciała mieć syna lekarza - Augustyn jest lekarzem! Cóż z tego, 
że w założeniach miał być laryngologiem, a jest ginekologiem ??? Lekarz to lekarz! Pewnego dnia jednak dzieje się rzecz straszna! Augustyn, bądź co bądź, trzydziestopięcioletni kawaler, postanawia uciec od toksycznej mamusi i wyprowadza się z domu!
 Miał mieszkać sam, w mieszkanku zastaje jednak półnagą Anulę, 
do tego w bardzo bojowym nastroju. Wszystko idzie w naprawdę złym kierunku...

Nie mogę wyjść z podziwu dla Autorki, która tak niedawno przecież wydała powieść, która poruszyła tłumy, i dzięki której wielu postanowiło zostać dawcą szpiku, a teraz skończyłam czytać jej najnowszą powieść i brzuch boli mnie ze śmiechu! Mówi się, 
że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie w przypadku Pani Magdaleny. Pisarka ma wiele twarzy, każda jej książka jest inna, czasem lekka, czasem smutna - jednak zawsze na doskonałym poziomie!

"Moralność pani Piontek" to lektura idealna na wakacje! Lekka, humorystyczna, ale nieprzesłodzona i nieinfantylna. Rewelacyjny humor sytuacyjny,śmieszne zbiegi okoliczności, a w tym wszystkim duża doza życiowych mądrości. 

Gdybym była lekarzem, to powieści autorstwa Pani Magdaleny przepisywałabym jako lekarstwo na chandrę i depresję - mnie jeszcze nigdy nie zawiodły!

Z niecierpliwością czekam na kolejną książkę pióra Pani Witkiewicz
 i wiem, że kupię i przeczytam na pewno. 
Wam też to radzę!

Moja ocena:
9/10

9 komentarzy:

  1. Dziś byłam w szoku, gdy znalazłam ją na bibliotecznej półce, oczywiście od razu wypożyczyłam i już nie mogę się doczekać kiedy przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach na początek przeczytać " Pierwszą na liście ", a później też chce się pośmiać :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Po Twojej recenzji mam ochotę się jednak na nią skusić.Poszukam w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej autorki czytałam już dwie książki, mam chęć na kolejne, więc czuję, że ,,Moralność pani Piontek" będzie kolejną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę mieć tę książkę koniecznie. Uwielbiam prozę tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki Pani Witkiewicz, więc cieszę się, że i ta trzyma wysoki poziom :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, ale twórczość Pani Magdaleny jeszcze przede mną, ale mam ją w planach na ten rok, więc mam nadzieję, że uda mi się je zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyobraź sobie, że ja nie czytałam jeszcze żadnej książki pani Witkiweicz. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak myślę i myślę i nie znam książek tej pani a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)