niedziela, 22 marca 2015

Papugi z placu d'Arezzo



Od dawna już na blogu nie pojawiał się żaden wpis, brak czasu na lekturę sprawił, że solidnie Was zaniedbałam. Wracam jednak do Was z czymś wyjątkowym !

Piszę tych kilka słów po prostu po to, by Ci powiedzieć, że Cię kocham. Podpisane :Ty wiesz kto.

Wiadomości o takiej treści  otrzymują mieszkańcy tytułowego placu d'Arezzo. Te kilka słów w każdym z odbiorców wyzwala inne emocje i popycha ludzi do czynów, o które nigdy by siebie 
nie podejrzewali. Z pozoru zwyczajni bohaterowie ukrywają przed sąsiadami swoje kompleksy i tajemnice. Autor poruszył w książce wiele kontrowersyjnych tematów, a wszystkie one kluczą wokół seksu. 
"Papugi z placu d'Arezzo" to historia  pełna namiętności, miłości 
i ludzkich problemów. Wbrew temu, co mówi tytuł, powieść nie jest o papugach, a o ludziach. Te kolorowe ptaki mają tu jednak symboliczne znaczenie, bo papuga, jak twierdzi Schmitt jest jak "rozpalony mężczyzna. Prezentuje pozory ucywilizowania. Na powierzchni ptak układa zdania, ww rzeczywistości chce konsumować. Pod  tym świergotem wyraża się naturalna dzikość, która narzuca się, stanowi zagrożenie, niezależnie od tego, jakie wyrafinowane formy przybiera."
Dokładnie taką naturę mają bohaterowie książki, to cała galeria postaci, które pod przykrywką wychowania i konwenansów kierują się tylko instynktem, który niekiedy prowadzi do nieuchronnych tragedii.
"Papugi z placu d'Arezzo" to księga o objętości aż 764 stron, 
ale czyta się ją naprawdę szybko,  a lektura prócz przyjemności, niesie ze sobą również całą gamę refleksji.
Jedynym minusem książki jest zbyt duża mnogość bohaterów, ciężko niektórych zapamiętać, postaci mylą się i trudno nad tym zapanować.
Tę powieść naprawdę warto znać i warto przeczytać !!!

Moja ocena:
8/10

7 komentarzy:

  1. teraz wiem skad te kontrowersje - bo i one moga mnie zniechecic. chcoiaz widze ze recenzja totalnei pochlebna. Mnogosc bohaterow - za tym tez nei przepadam ale to jest tak wielki klocek ze sie nie dziwie. Bardziej sie zdziwie jak to przeczytam :D Ale keidys na pewno bo lubie tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo objętości bardzo szybko się czyta i zostawia "coś" w głowie więc polecam!

      Usuń
  2. Zbyt duże nagromadzenie bohaterów mnie nie zniechęca. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie :) Naprawdę warto!

      Usuń
  3. Ja tam się jakoś tym autorem nie zachwycam...Nie po drodze mi z nim.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiałam się gdzie zaginęłaś :) dobrze, że wróciłaś. Dość obszerna książka, nie dziwię się, że na tylu stronach nagromadziła się duża ilość bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem, jestem i mam nadzieję już nie znikać :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)