poniedziałek, 2 lutego 2015

Co znajdziecie na Co warto przeczytać? w lutym, czyli stosik

  Książek w kolejce do przeczytania mam kilkadziesiąt. Te, które planuję przeczytać w lutym, w większości nie są moją własnością, wstyd je dłużej trzymać, więc wreszcie nadszedł ich czas. :)






Poniższy plan czytelniczy, w wyniku wizyty w bibliotece, lub Empiku, może ulec zmianie, aczkolwiek będę próbowała go wypełnić. Informuję, żeby nie było rozczarowań. ;)

O każdej z planowanych lektur króciutko Wam napiszę, ale będą to streszczenia z okładek, bo przecież treści książek jeszcze nie znam ;)

W lutym na Co warto przeczytać? znajdziecie więc PRAWDOPODOBNIE: 



"Blackout" zakupiłam w dniu dzisiejszym w Empiku w cenie promocyjnej 34,90 , więc jestem megaaaa zadowolona :) 
Na tylniej okładce Wydawnicto zamieściło taką oto notkę : 

Pewnego zimowego dnia w całej Europie następuje  nagła przerwa w dostawie prądu. Włoski haker Piero Manzano podejrzewa, że może to być zmasowany elektroniczny atak terrorystyczny.
Tymczasem Europa pogrąża się w ciemności. Zaczyna brakować podstawowych środków do życia: wody, jedzenia i ogrzewania. Nie ma benzyny, wiele państw staje przed zagrożeniem wybuchu reaktorów w elektrowniach jądrowych. Rozpoczyna się dramatyczna walka o przetrwanie.

Ojoj, zapowiada się apetyczny kąsek ! :)



"Rywalki" już jutro na  blogu, a tymczasem szepnę Wam tylko, że dzisiejszej nocy ta książka mi się śniła. To chyba oznacza, że zrobiła na mnie niezłe wrażenie ?
Baaaardzo wciągająca współczesna opowieść o Kopciuszku. I co z tego, że dla nastolatek ??? Nie jestem jeszcze taka stara ! Wolno mi  :)




Powieść Diane Chamberlain pożyczyłam daaaawno temu od Przyjaciółki i dopiero mam zamiar się za nią zabrać. Wstyd.
Wydawca tak pisze o treści "Sekretnego życia CeeCee Wilkes" :

W 1977 roku zaginęła ciężarna Genevieve Russell. Dwadzieścia lat później policja odnajduje jej szczątki, a Timothy Gleason zostaje oskarżony o zabójstwo. Dziecko jednak zniknęło bez śladu. CeeCee Wilkes wie, w jakich okolicznościach umarła Genevieve Russell, i wie, co się stało z jej dzieckiem. Teraz Timothy'emu Gleasonowi grozi kara śmierci, a ona stoi w obliczu wyboru. Powiedzieć prawdę i zniszczyć swoją rodzinę.  Albo pozwolić niewinnemu człowiekowi umrzeć, by uchronić na życie zbudowane na kłamstwie.

Coś mi się wydaje, że to będzie kolejny strzał w dziesiątkę !!!



"Zostań, jeśli kochasz" to bestseller, o którym nie tak dawno było w Sieci bardzo głośno. Ja nie miałam okazji jeszcze poznać powieści, ale wyszperałam ją przypadkiem u Siostry na półce, więc wiecie... :)
Po tragicznym wypadku, w którym  zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Wygląda na to, że będę miała okazję trochę sobie popłakać. I to już niedługo, bo właśnie dziś mam zamiar rozpocząć lekturę.


Skoro  już jestem w temacie płaczu, nie sposób nie wspomnieć o "Gwiazd naszych wina", również pożyczonych od Siostry . O czym jest ta powieść, chyba wszyscy wiecie ?



Dla odprężenia - garść opowiadań Katarzyny Grocholi.  Podchodzę do nich trochę jak do jeża, ale kto wie, co czeka na kartach "Zaginionego nieba" ?



 Od "Dracha" naprawdę dużo oczekuję i boję się bardzo tej lektury. Nie chcę się rozczarować.
Wydawnictwo Literackie tak pisze o tym tytule:

Drach wie. Wraz z kilkuletnim Josefem przygląda się świniobiciu. Jest październikowy poranek 1906 roku i, choć chłopiec nie ma o tym pojęcia, ryk zarzynanego zwierzęcia oraz smak wusztzupy powrócą do niego kilkanaście lat później, gdy po zakończeniu wojny będzie powracał na Śląsk.
Nikodem nigdy nie był w wojsku. Jest za to wziętym architektem. Z poprzedniego związku ma pięcioletnią córkę, a po samochodowym wypadku bliznę nad lewym uchem. Właśnie rozstaje się z żoną, by ułożyć sobie życie z inną. Drach jest jednak świadomy, że dziewczyna coraz bardziej wymyka się mężczyźnie.
Między Josefem a Nikodemem piękne, podłe, smutne i — ostatecznie — tragiczne losy dwóch rodzin; wiek wojen i powstań, śmierci i narodzin, miłości, zdrad i marzeń, które nigdy się nie spełnią. Drach o nich wie. Widzi przeszłość i zna przyszłość. Dla niego wszystko jest teraz…


 Uwielbiam Erica-Emmanuela Schmitta i bardzo, bardzo, bardzo chcę zakochać się w "Papugach z placu D'Arezzo".
Wydawnictwo Znak tak zachęca do lektury:

Tajemnicze wiadomości w żółtych kopertach wywracają do góry nogami spokojne życie mieszkańców placu D'Arezzo. Anonimowe wyznania miłosne zaskakują, prowokują, dają nadzieję. Za ich sprawą opadają maski...

Jak widać, ja poczułam się zachęcona, a Wy ?


Ostatnia pozycja zaplanowana na luty to  coś mocniejszego. O Autorze słyszałam wiele dobrego, ale nigdy jeszcze nie miałam okazji czytać żadnego z jego tytułów. "Niewinny" to pierwszy tom sensacyjnej serii, która zapowiada się bardzo ciekawie !


Jak podobają się Wam moje wybory czytelnicze na ten miesiąc ? Może chcielibyście, abym którąś z tych powieści zrecenzowała wcześniej niż inne ?Zapraszam do komentowania. :)

9 komentarzy:

  1. Z tego stosiku mam tylko "Papugi.." i też nie mogę się doczekać, aż je przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać na Twoją recenzję :)

      Usuń
  2. Czytałam "Rywalki" i z całą pewnością mogę polecić!;-) Kolejne części też całkiem niezłe, ale już nie robią aż takiego wrażenia.
    Ps. Nigdy nie jest się za starym na "bajki" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sobotę lecę do biblioteki po kolejne części :) Bardzo mi się podobały "Rywalki " ;)

      Usuń
  3. Zapowiada się interesujący luty :) Jestem bardzo ciekawa Twoich opinii na temat "Zostań, jeśli kochasz", "Rywalek" i "Gwiazd naszych wina", będę mogła porównać z własnymi odczuciami. Natomiast strasznie ciekawa jestem "Sekretnego życia Cee Cee Wilkes" i "Blackout", nie znam tych książek, ale zapowiadają się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Rywalki" już jutro na blogu, a dziś zabieram się za "Zostań, jeśli kochasz" :)

      Usuń
  4. Ja z wymienionych czytałam jak na razie tylko "Zostań, jeśli kochasz". Polecam również wzruszającą i wciągającą powieść "Dobranoc, kochanie" Dorothy Koomson.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na pewno się zainteresuję :)

      Usuń
  5. Widzę, że będzie ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)