sobota, 17 stycznia 2015

Szansa na nowe życie "Pierwsza na liście" Magdalena Witkiewicz



 Rozpadłam się na kawałki. Jestem totalnie rozbita, nie mogę przestać myśleć o historii, którą Pani Magdalena Witkiewicz opowiedziała na stronach "Pierwszej na liście". 
Jedno, czego jestem pewna, to fakt, że ta książka jest najlepszą w całym dorobku Autorki. Nie umiem wyjść z podziwu.

"Pierwsza na liście" to powieść, której bohaterkami są...tytanki. Kobiety niezwykle silne, odważne, i co najważniejsze - dobre.
Karolina (dla znajomych Ina) jest kobietą sukcesu, prawdziwą dziennikarską hieną, skupioną tylko na sobie i na pracy.
Pewnego deszczowego dnia do jej drzwi  puka zmoknięta nastolatka i twierdzi, że Ina jest "pierwsza na liście". Wspomniana "lista" okazuje się być fragmentem listu do córek, w którym ciężko chora Patrycja wskazuje dzieciom na kogo mogą liczyć w wypadku jej śmierci...
Tak zaczyna się historia, która Was odmieni i sprawi, że nagle odnajdziecie w swoich sercach dobro. Zwyczajnie, po prostu zechcecie komuś pomóc.
"Pierwsza na liście" porusza wiele ważnych problemów i edukuje. Czy wiecie jak pobiera się szpik kostny do przeszczepu? Ja zawsze myślałam, że wielką igłą z kręgosłupa, i że to bardzo bolesne.
W takim przekonaniu żyje wiele osób i wiele ze strachu przed bólem nie rejestruje się w Bazie Dawców Szpiku. Pani Magdalena w prosty i zrozumiały sposób opowiada jak to się odbywa,
to naprawdę nic takiego, a może dać komuś nowe życie.

Zastanawiam się, czy pisząc "Pierwszą na liście" Autorka domyślała się jaki efekt powieść  wywoła, bo według mnie każdy, kto skończy książkę, poszuka w internecie informacji o ostrej białaczce szpikowej, może nawet zgłosi swój szpik do bazy, a jeśli szczęście dopisze - uratuje komuś życie.

Pani Magdalena nie napisała zwykłej książki, Ona zrobiła dobry uczynek, otworzyła ludziom oczy, pomogła zajrzeć w swoje serce.... Wszystkie książki Pani Witkiewicz uwielbiam,
ale ta po prostu nie mieści się w skali, to bezbłędny podręcznik o tym, jak być dobrym człowiekiem.
Serdecznie polecam !
Moja  ocena:
10/10

1 komentarz:

  1. Pozycja wydaje się niezwykle ciekawa. Dużo dobrych opinii na jej temat się pojawiło i chyba w końcu sama będę musiała po nią sięgnąć :)
    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)