czwartek, 15 stycznia 2015

Ona po przejściach i on z przeszłością.... "Łatwopalni" Agnieszka Lingas - Łoniewska



"Łatwopalni" to książka, która trafiła w moje ręce po części przez przypadek. Kojarzyłam oczywiście nazwisko Autorki, jak również tytuł powieści i pamiętałam, że jest całkiem dobrze oceniana przez użytkowników Lubimy Czytać. Podchodziłam jednak do lektury 
jak do jeża, bo nie należy ona do lubianego przeze mnie gatunku.


Bohaterką powieści jest Monika, ładna nauczycielka, której w życiu się nie ułożyło i wciąż jest sama. Któregoś pięknego dnia w progu jej domu staje ON - męski, bardzo przystojny, magnetyczny, ale z nieodgadnionym smutkiem w oczach. Ktoś mógłby powiedzieć :
 jak to w romansie..., ale nie do końca. Oczywiście uczucie pomiędzy tą dwójką rozkwita, wydawać by się mogło, że zaczyna się istna sielanka, ale tak nie jest, bo Jarek skrywa w sercu bardzo bolesną tajemnicę, która nie pozwala mu być szczęśliwym. Codzienność Moniki
 także nie należy do bajkowych - dziewczyna mieszka z matką,
z którą kompletnie nie potrafi się dogadać, a na dodatek w swoim miasteczku uznawana jest już za starą pannę. Kiedy pomiędzy kochankami wreszcie jakoś zaczyna się układać i widać iskierkę nadziei dla ich uczucia, na scenę wkracza były chłopak Moniki, który nie potrafi oddać jej nikomu innemu...

Powiem Wam szczerze, że podczas czytania pierwszych stron książki byłam bardzo niesprawiedliwa wobec "Łatwopalnych" i praktycznie z miejsca wrzuciłam tę powieść do szufladki "oklepany romans w stylu harlequina". Faktycznie, początek zalatywał schematem, ale im głębiej wchodziłam w tą powieść tym więcej dowiadywałam się o przeszłości jej bohaterów, tym bardziej im kibicowałam, a na koniec już nie wiedziałam jak według mnie, ta historia powinna się skończyć.
A kończy się bardzo niejednoznacznie i nadal nic nie wiadomo. Autorka zostawia nas po prostu szeroko otwartymi oczyma i zaskakuje ostatnimi wydarzeniami w książce. Na szczęście "Łatwopalni" mają jeszcze dwie części, więc nie zostajemy tak całkiem "z ręką w nocniku". :)

"Łatwopalni" to powieść o miłości, ale również o stosunkach międzyludzkich, o trudach egzystencji w małej społeczności, o wadze tajemnic, po prostu - o życiu.
Książkę bardzo serdecznie Wam polecam i gwarantuję, że niedługo przeczytacie tutaj o kolejnych jej częściach !
Moja ocena:
7/10

1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o tę autorkę to czytałam tylko "Szósty", który bardzo mi się podobał. Mam w planach jej kolejne książki. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)