sobota, 31 stycznia 2015

Konstancin z przymrużeniem oka "Elita" Dominik W.Rettinger



  Piękne kobiety, wielkie rezydencje, drogie samochody, nieczyste interesy - wszystko to podane na tacy w towarzystwie smakowitego poczucia humoru, dużej dawki komizmu sytuacyjnego i ...zbrodni.


Konstancin. Wyfiokowane żony, bogaci mężowie, podejrzane sprawki, olbrzymie pieniądze. Właśnie z takiego towarzystwa wywodzą się trzy najlepsze przyjaciółki Ewy - głównej bohaterki  
i  narratorki "Elity". Ewa jednak ma przeciętny majątek, nastoletnią córkę, zagubionego brata i ...amnezję. Bohaterka była bowiem świadkiem morderstwa, podczas ucieczki przed zbirami uległa wypadkowi i teraz nie pamięta, co się wydarzyło. Nie pamięta, ale czuje, że grozi jej niebezpieczeństwo - komuś bardzo zależy na tym, by Ewa już nigdy nie przypomniała sobie, co zdarzyło się tamtego strasznego dnia... Kobieta zaczyna powoli kojarzyć, co się wtedy stało 
i tym samym sama staje się celem mordercy.
Ewa nie zamierza jednak dać się zastraszyć, na własną rękę, 
z pomocą przyjaciółek - Patrycji, Neny 
i Sandry - próbuje rozwiązać zagadkę. Tymczasem rodziny dziewczyn niepostrzeżenie padają ofiarami pozornie niepowiązanych ze sobą wypadków i problemów...Jak się jednak okazuje  wszystkie te sytuacje łączy  jedna osoba, a może kilka osób...
Po zakończeniu przedniej, jak dla mnie lektury, zajrzałam na Lubimy Czytać, by zobaczyć jak innym Czytelnikom podobała się "Elita". Ocena : 6,14. Dla mnie szok ! Książka jest rewelacyjna ! 
Nie wolno jej tylko traktować zbyt poważnie, to nie jest typowy thriller. Dla mnie to bardziej komedia kryminalna. Świetnie przerysowany świat tak zwanej elity, układy, pieniądze, które są w stanie załatwić każdą sprawę. "Elita" to wspaniała satyra "wyższych sfer" ! I tak właśnie należy do niej podchodzić ! Jeśli potraktujecie ją nazbyt poważnie - będziecie się krzywić, narzekać i wielce się rozczarujecie - a przede wszystkim skrzywdzicie swoją opinią naprawdę fajną książkę !
Powieść zapewniła mi kilka godzin wspaniałej, niepowtarzalnej rozrywki ! Serdecznie polecam !
Moja ocena:
8/10

4 komentarze:

  1. Zainteresowałaś mnie do przeczytania tej książki :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo się cieszę ! I zazdroszczę, że "Elita" dopiero przed Tobą ! :)

      Usuń
  2. Brzmi interesująco. Tytuł zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Naprawdę warto przeczytać :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)