sobota, 10 stycznia 2015

Co się wydarzyło w małym miasteczku ? "Motylek" Katarzyna Puzyńska



 O "Motylku" jest głośno już od długiego czasu, pojawił się już drugi tom, a ja nadal nie znałam pierwszego. Wstyd! Wstyd! Wstyd!
Zanim zaczęłam czytać postanowiłam zapoznać się trochę z biografią Autorki i okazało się,że Pani Kasia  jest tylko o rok starsza ode mnie! 
Z tym większym zainteresowaniem sięgnęłam więc po "Motylka" - książkę napisaną przez moją prawie rówieśniczkę.

Akcja książki dzieje się w małym miasteczku położonym niedaleko Brodnicy.Typowo małomiasteczkowa społeczność i małomiasteczkowi policjanci są więc bohaterami "Motylka".
W Lipowie jest bardzo spokojnie, zwyczajnie i sennie do czasu, gdy przy drodze zostaje znalezione zmasakrowane ciało nieznanej nikomu zakonnicy. Lipowska policja pierwotnie kwalifikuje sprawę jako potrącenie przez samochód, autopsja jednak wykazuje, że było to brutalne morderstwo... Pierwsze w miasteczku, ale jak pokaże akcja "Motylka", na pewno nie ostatnie. Czterech niedoświadczonych w kryminalnych sprawach policjantów, oraz jedna bardzo charakterystyczna pani komisarz mają nie lada orzech do zgryzienia, bo morderca nie popełnia błędów, jest prawie jak duch.
 Pani Katarzyna Puzyńska nie skupiła się w swojej powieści tylko na wątku kryminalnym, który gra tu oczywiście pierwszoplanową rolę, ale bardzo wnikliwie pokazała też specyfikę małych społeczności - miasteczek i wsi, gdzie każdy każdego zna, plotki rosną do rangi wydarzeńz brukowca, a jednak mimo to, mieszkańcy kryją w piwnicach swoje brzydkie tajemnice.

W"Motylku" spotkacie całą galerię barwnych, wyrazistych postaci, wiele z nich polubicie, niektóre są jednak tak antypatyczne, że chciałoby się, żeby padły ofiarą mordercy. Prócz wspomnianych przeze mnie policjantów : bardzo sympatycznego - Daniela, alkoholika z problemami - Janusza, młodego, zakochanego w pięknej żonie - Marka i damskiego boksera - Pawła, poznacie jeszcze :

  • bardzo doświadczoną i zapadającą w pamięć komisarz policji kryminalnej Klementynę Kopp,
  • ekscentryczną, bardzo bogatą rodzinę Kojarskich,
  • piękną rudowłosą Weronikę, która jest marzeniem  niejednego mężczyzny z Lipowa,
  • tajemniczego blogera, który posiada wiele niewygodnych informacji na temat mieszkańców miasteczka i bez skrupułów zamieszcza te informacje na swojej stronie internetowej,
  • grupę zbuntowanych nastolatków z problemami, których pomysły jeżą włos na głowie,
  • wielu innych charakterystycznych bohaterów,z których każdy wnosi coś do akcji książki.
Pomimo tego, że "Motylek" jest debiutem Autorki, to czuć tutaj, 
że Pani Kasia ma talent do budowania naprawdę spójnej intrygi, ma bogatą wyobraźnię i jest stworzona do pisania kryminałów! Książka jest rewelacyjna, ciężko się od niej oderwać, a co najważniejsze - jest też nieprzewidywalna : dwa razy w ciągu lektury zmieniałam swój typ mordercy i...nie trafiłam !
Chwała za to Pani Katarzynie!
Bardzo, bardzo się cieszę, że czeka już na mnie na półce druga książka mojej ULUBIONEJ AUTORKI -"Więcej czerwieni" i po krótkim przerywniku w postaci tytułów innych pisarzy, rozpoczynam ucztę !
Bardzo serdecznie Wam polecam!


Moja ocena:

9/10















1 komentarz:

  1. Lubię kryminały, które zozgrywają się na prowincji, więc z chęcią przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)