środa, 15 października 2014

Stara miłość nie rdzewieje ? "Tęsknię za Tobą" Harlan Coben



   Kto z nas, Mole Książkowe, nie czytał choćby jednej książki Cobena, jednego z najbardziej znanych twórców kryminałów ? Ja miałam niewątpliwą przyjemność kilka ostatnich wieczorów spędzić w towarzystwie właśnie tego Pana, oraz przesympatycznej detektyw nowojorskiej policji Kat Donovan. W swojej najnowszej powieści Coben zręcznie łączy kryminał z wątkiem miłosnym. 
Ten drugi jest oczywiście jakby na dalszym planie, ale w całości rozrachunku odgrywa bardzo ważną rolę. Kat Donovan w swoim życiu straciła dwóch najważniejszych mężczyzn : ojca, którego kilkanaście lat wcześniej zastrzelono na zlecenie nieznanej osoby, oraz narzeczonego, który z niewiadomych powodów zerwał zaręczyny i zniknął. Jakie jest więc zdziwienie i poruszenie w sercu Kat, gdy przypadkowo na portalu randkowym natrafia na profil byłego chłopaka... Jeszcze dziwniejsze jest to, że Jeff nie kojarzy byłej narzeczonej, a policjantka ustala, że zaginiona kobieta, 
w której sprawie właśnie prowadzi śledztwo, miała jakoby wyjechać na wakacje właśnie z Jeffem.
   Kochani, książka jest rewelacyjna, bardzo, bardzo cobenowska ! Świetnie nakreśleni bohaterowie, szczególnie postać Kat, którą mam nadzieję spotkać w kolejnych tytułach Autora. Bardzo ciekawie wpleciony wątek miłosny, przerażająca zbrodnia i .... ostrzeżenie.  Coben alarmuje nas i ostrzega przed nadmierną ufnością wobec osób poznanych przez internet, pokazuje jak łatwo kogoś oszukać
 i jak bardzo ludzie są zdesperowani i spragnieni miłości. Sytuacja przedstawiona w książce jest oczywiście bardzo skrajna, jednak ma w dużym stopniu odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Kto czytał książki Cobena, ten wie, że są pisane językiem lekkim, przeplatane szczyptą poczucia humoru i dużą dozą mocnych wrażeń. Jestem fanką Autora od pierwszej jego książki, jaką poznałam, uwielbiam serię o Myronie i Winie, ale Kat Donovan z powodzeniem może stanąć u ich boku. Dawno już nie udało się Cobenowi napisać tak dobrej książki ! Serdecznie polecam !
Moja ocena:
9/10

3 komentarze:

  1. Ja czytałam 90% twórczości autora, którego uwielbiam. Chociaż zdarzają mu się gorsze książki, to widzę, że ta należy do tych lepszych...Byłam bardzo ciekawa recenzji tej książki, a ta jest pierwszą, jaką czytam. Czekam niecierpliwie aż będę mogła przeczytać powieść :)

    Planuję zapoznać się z książką, jak i z filmem, bo same pozytywne recenzje czytam. Ale to raczej nie w najbliższym czasie :)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cobena póki co czytałam tylko jedną książkę, ale jak tylko nadarzy się okazja to z chęcią sięgnę i po inne pozycje tego autora :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam kilka ksiazek tego autora ale tej nie czytalam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)