sobota, 20 września 2014

Co słychać na Jabłoniowym Wzgórzu ? "Dla Ciebie wszystko" Katarzyna Michalak






Kiedy kilka miesięcy temu dowiedziałam się, że powstaje książka, która będzie kontynuacją bohaterów "Wiśniowego dworku" i nieźle ocenianej przeze mnie powieści  "W imię miłości",
stwierdziłam, że chętnie przeczytam.
Przed chwilą skończyłam lekturę i ... jestem wkurzona na Panią Michalak !

 W "Zaciszu Gosi", które większość z Was zapewne zna na bohaterkę spadło mnóstwo niewyobrażalnych nieszczęść, niestety w "Dla Ciebie wszystko" jest podobnie... A ja Anię Kraskę
 ( teraz już nie delikatną, zagubioną dziesięciolatkę, a świeżo upieczoną panią doktor), bohaterkę książki, bardzo lubię i nie podoba mi się to, że dziewczyna w zaledwie kilka miesięcy doznała wielu rozczarowań, strat, smutku i bólu. Pomimo to spotkanie z Anią, Danielem, Arielem, Danką i Danusią uważam za udane. Ciekawie i pomysłowo Pani Kasia splotła ze sobą losy bohaterów swoich dwóch książek, stworzyła piękną, choć trochę oderwaną od rzeczywistości opowieść o miłości, smutku, nadziei, starości i poświęceniu. "Dla Ciebie wszystko" to kolejna już powieść Pani Michalak, w której pokazuje ona, że nasze plany życie skoryguje zawsze na swoją modłę i nie ma sensu z tym walczyć, trzeba być elastycznym, nie poddawać się, po chwili smutku podnosić głowę i dumnie kroczyć do przodu. Książka z gatunku tych "babskich", jednak z życiowym przesłaniem. Ania Kraska powinna ze swoją siłą i niezłomnością, dla wielu z nas być wzorem, to ona jest moją ulubioną bohaterką książek Katarzyny Michalak !
" Dla Ciebie wszystko" nie rozczarowało mnie, ale... chyba mam już dosyć ciągłych katastrof, jakich doświadczają bohaterowie książek Pani Kasi .
W listopadzie premiera książki, na którą bardzo czekam - trzeciego  tomu serii kwiatowej
("Przystań Julii") i bardzo, bardzo bym chciała nie czytać jej ze ściśniętym litością sercem dla bohaterów doświadczanych kolejnymi plagami. Miejmy nadzieję, że tym razem Pani Katarzyna okaże litość i wreszcie będzie można odetchnąć z ulgą i z uśmiechem czytać o perypetiach dziewczyn z Milanówka!
Książkę  polecam, przygotujcie paczkę chusteczek i ... miłej lektury :)
Moja ocena :
6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)