sobota, 16 sierpnia 2014

Nie licząc godzin i lat... "Zaklinacz czasu" M. Albom



Czy zastanawialiście się kiedyś jakby to było, gdybyśmy nie znali zegarów, nie czuli upływu czasu, 
nie wiedzieli, że mamy ograniczoną liczbę dni do przeżycia ? Czy nie bylibyśmy szczęśliwsi żyjąc w błogiej nieświadomości i nie martwiąc się, że nie zdążymy przeżyć naszego życia tak,
 jak byśmy chcieli ?
   Opowieść Mitcha Alboma odpowie na te wszystkie pytania, bo "Zaklinacz czasu" to mądra przypowieść właśnie o czasie. Poznajemy trzech bohaterów: Dora, który jako pierwszy na świecie zaczął liczyć czas (dlatego nazwany został Ojcem Czasem); Sarah - naiwną, nieszczęśliwie zakochaną nastolatkę, która chce popełnić samobójstwo i Victora, starszego pana chorego na raka, który chce oszukać śmierć. Te osoby nie miały prawa się spotkać, każda z nich pochodzi z innego, zupełnie odrębnego świata, jednak dzieje się coś, że ich drogi się przecinają...

 "Zaklinacz czasu" porównywany jest często do "Alchemika" Paula Coelho. Tak, tak, tego Coelho, który jest niejednokrotnie oskarżany przez czytelników o pseudofilozoficzne pogadanki
 i grafomaństwo. Prosty język Alboma i swego rodzaju zmuszanie czytelnika do refleksji rzeczywiście mogą przywodzić na myśl Coelha, jednak dla mnie najważniejsze w książce jest to, aby zostawiła ona we mnie swój ślad. "Zaklinacz czasu" zostawił. Uświadomiłam sobie, jak wielką wartość ma dla mnie upływający czas, jak często spoglądam na zegarek, jak mało jest w moim życiu dni, kiedy upływ godzin nie ma dla mnie znaczenia... Zastanawiające jest tylko, czy warto tak bardzo skupiać się na tym, jak niewiele mamy czasu, czy może pomyśleć, by jak najlepiej przeżyć życie.
Moja ocena:
8/10



3 komentarze:

  1. Po tych wielu nieprzychylnych opiniach na temat "Jeszcze jednego dnia" stwierdziłam, że chyba nie będę sobie zawracała głowy Ablomem, ale może wezmę się za tą..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam "Jeszcze jednego dnia", ale ta naprawdę do mnie trafiła, więc pewnie nie omieszkam sięgnąć po inne tytuły Autora :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)