niedziela, 6 lipca 2014

Jak to jest być bajecznie bogatym ? " Woziłam arabskie księżniczki" J.A.Larson



Od tej książki oczekiwałam wiele. Sam tytuł bardzo mnie zaintrygował, ciekawa okładka
 i nieczęsta tematyka sprawiły, że pozycję zakupiłam jak najszybciej się dało. 
  Autorka książki jest aktorką, której kariera nie zapewniła niestety środków niezbędnych do życia
 i dlatego Jayne zaczęła dorabiać jako szoferka. W swojej historii zawarła siedem tygodni z życia, kiedy pracowała jako kierowca saudyjskiej rodziny królewskiej. 
 Jayne opowiada o arabskich księżniczkach, które miała okazję wozić, o ich zwyczajach, radościach, naiwności i beztrosce życia.
 Z książki dowiecie się jaki status mają kobiety w Arabii Saudyjskiej, dlaczego poza granicami swojego kraju nie noszą hidżabu,co sądzą o nauce Koranu i Żydach.Poczujecie na własnej skórze jak to jest być bogatym do granic możliwości, pozazdrościcie, ale przekonacie się też, że pomimo niezliczonej ilości pieniędzy nie wszyscy członkowie rodziny królewskiej są szczęśliwi. 
Książka daje okazję zasmakowania zupełnie innego, odległego świata, poznania odrębnej kultury  i mentalności. Pozwala zrozumieć pewne zachowania mieszkańców krajów Dalekiego Wschodu, ukazuje różnice międzykulturowe.
Opowieść czyta się z dużą przyjemnością,to idealna wakacyjna książka. Ciekawie zatytułowane rozdziały i spore litery sprawiają, że naprawdę zrelaksujecie się przy lekturze.
Jednak, żeby nie było tak słodko powiem, że za mało jak dla mnie było faktów o kulturze Wschodu i wiadomości merytorycznych. 
"Woziłam arabskie  księżniczki" czyta się  trochę jak powieść w stylu "Diabeł  ubiera się u Prady" ;)
Jak już wspominałam - na wakacje nadaje się idealnie !
Moja ocena:
7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za Twoją wizytę! Będzie mi miło, jeżeli zostawisz w komentarzu jakiś ślad po sobie :)